Schimbare de management cu ocazia împlinirii a 100 de ani

Häfele: Pregătit pentru umătorul secol – continuitate și inovație

Cu ocazia aniversării a 100 de ani de la înființare, Grupul internațional Häfele se pregătește pentru începerea următorului secol de activitate, cu o schimbare revoluționară în managementul companiei. După 20 de ani în care a ocupat funcția de CEO în cadrul liderului în domeniul producției și comercializării de accesorii și feronerie pentru mobilier, precum și sisteme electronice de control al accesului - Sibylle Thierer (CEO) predă poziția de conducere a companiei lui Gregor Riekena, în vârstă de 45 de ani, Managing Director (CMO) în cadrul Grupului Häfele.

Prin urmare, centenarul grupului Grupul Häfele nu reprezintă o ocazie pentru celebrarea realizărilor anterioare ale grupului, ci și o restructurare sub motto-ul „Pregătit pentru viitor”.

„Cu această schimbare în conducerea companiei, subliniem cu încredere intrarea noastră în următorul secol Häfele”, spune CEO-ul anterior, rămânând fidel motto-ului său: „Rămânând nemișcat reprezintă un pas înapoi” cu declarația: „Nu este important să procedăm cum am procedat înainte, este important să contribuim la dezvoltarea continuă a industriei”.

Sibylle Thierer va rămâne președintele Consiliului de Administrație. Prin urmare, vocea ei va continua să fie auzită în viitorul proces decizional al grupului. Schimbarea care are loc acum reprezintă implementarea unui plan de succesiune planificat de mult și bine pregătit de către familiile de acționari, care va fi finalizat până la 1 ianuarie 2023. Acesta se va integra perfect cu alte activități care vizează obținerea tranziții eficiente în următorii 100 de ani de Häfele. Schimbarea statutului juridic al companiei într-o organizație europeană cu denumirea SE în numele companiei și noua structură de management și control asociată, care a avut loc în 2020, este la fel de relevantă aici ca și realinierea internațională a companiei cu crearea de regiuni.

Următorul capitol din povestea de succes a companiei Häfele a fost definit prin analiza perspectivelor de viitor și reflecția asupra trecutului acesteia. Numirea lui Gregor Riekena ca al cincilea CEO al Häfele este de fapt strâns legată de istoria grupului din Nagold. Hans Nock (1982-2003), primul CEO al companiei care nu a fost membru al familiilor Häfele sau Thierer, a stat la baza transformării acesteia într-un jucător global din industrie. Gregor Riekena devine acum al doilea CEO al Grupului Häfele care nu este membru al familiilor fondatoare.

Gregor Riekena s-a alăturat companiei Häfele în funcția de Head of Marketing în 2011 și s-a alăturat conducerii companiei în anul 2015 în calitate de Chief Marketing Officer (CMO). În parcursul său până la momentul în care a fost desemnat succesorul lui Sibylle Thierer, el a fost intens implicat în dezvoltarea companiei la nivel atât la nivel național, cât și internațional. Printre altele, a fost responsabil pentru strategia de brand a Grupului Häfele și dezvoltarea unei platforme globale de comerț electronic. Recent, accentul s-a pus pe trecerea în următorul secol al companiei cu ​​proiectul „Corporate Strategy 2030”. „Aici am lucrat împreună pentru a pune bazele modelării viitorului. În această etapă intensă de cooperare, a devenit clar că venise timpul să îi predăm responsabilitatea lui Gregor Riekena. Are cele mai bune calificări pentru această sarcină și am încredere deplină în el”, spune Sibylle Thierer.

„Suntem și vom rămâne o companie de familie”

Sibylle Thierer subliniază faptul că Häfele este bine pregătită pentru schimbările viitoare, având la bază cele două valori care i-au adus succesul până acum: continuitate și inovație.

Doamna Thierer subliniează continuitatea prin existența continuă a companiei de familie și menținerea spiritului de familie proverbial în grup, care s-a extins acum la peste 8000 de angajați și venituri anuale de aproape 2 miliarde de euro. Totuși, același lucru este valabil și pentru caracterul internațional al companiei, combinat cu o atitudine cosmopolită. Familiile de acționari Thierer și Häfele garantează continuitatea acestei atitudini, acestea fiind stabilite pe două continente, în America și în Europa.

„Fără accesorii, mobilierul nu este altceva decât un morman de scânduri”

În timp ce CEO-ul Häfele Walther Thierer (1949-1982) a lansat cu succes logistica Häfele, care este încă foarte apreciată în industrie, a creat catalogul „Der Große Häfele” (The Complete Häfele), care este acum disponibil în întreaga lume în peste 20 de limbi și s-a dedicat branding-ului companiei, numele fiicei sale reprezintă probabil cea mai mare schimbare din istoria accesoriilor și sistemelor pentru mobilier.

Ea s-a dedicat accesoriilor pentru mobilier, componentele metalice care au fost considerate mult timp ca accesorii pur tehnice în industria construcției de mobilier, și le-a scos din obscuritate. Sibylle Thierer a realizat că feroneria și accesoriile pentru mobilier sunt adevărata cheie pentru conferi emoție și personalitate mobilierului și locuințelor.

Toată lumea a înțeles imediat semnificația sloganului „Fără accesorii, mobilierul nu este altceva decât un morman de scânduri”, pe care ea l-a creat în 2007. Într-o perioadă în care funcționalitatea mobilierului și a accesoriilor devenea din ce în ce mai importantă, acest slogan a susținut creșterea interesului designerilor, producătorilor de mobilier și dezvoltatorilor pentru accesoriile de mobilier, aducându-le în prim plan.

În perioada următoare a fost descoperită importanța remarcabilă a luminii în mobilier și încăperi, care a oferit companiei Häfele o oportunitate nouă de dezvoltare în domeniul soluțiilor de iluminat prin gamele Loox și Nimbus, care continuă să reprezinte o sursă de inspirație puternică pentru producători de mobilier, designeri de interior și arhitecți.

„Tot ceea ce am făcut a fost întotdeauna pentru a face spațiile de locuit mai locuibile pentru oameni într-un mod contemporan”, spune Sibylle Thierer. Dar acest lucru este posibil doar printr-o privire holistică asupra mobilierului și a accesoriilor pentru mobilier. Acesta a fost modalitatea prin care Häfele s-a transformat dintr-un dealer și producător de feronerie într-un specialist și adevărat consultant care este solicitat în întreaga lume pentru mobilarea tuturor tipurilor de încăperi, sub conducerea lui Sibylle Thierer.

Creșterea veniturilor anuale de la 500 de milioane EUR la aproximativ 2 miliarde EUR în 20 de ani de activitate, arată că Häfele este pe drumul cel bun, iar datorită istoriei companiei și viziunii curajoase și optimiste a familiiei Häfele, acest trend ascendant va fi cu siguranță obsevat și în viitor.